torsdag 9. desember 2010

Singapore vil også lage fest! :)

ENDELIG har jeg internett igjen! Og endelig får jeg skrevet nye låtinnlegg til dere! Ja, jeg har faktisk ikke glemt musikkbloggen min. Jeg hadde bare mistet internetten min i løpet av helgen, og jeg fikk ikke mulighet for å presentere ny musikk før i dag (onsdag). Og det var ikke bare internetten som forsvant. Det var faktisk tv-signalet også! *sukk*.. så det var ikke så veldig underholdende dager, slik sett =/

Men jeg er i hvert fall her nå! Kjempeklar for å presentere enda mer ny musikk som dere sannsynligvis/forhåpentligvis aldri har hørt før! ;D



Og neste artist heter Sun Ho; en popartist fra Singapore som har drevet med popmusikk siden 2002, utgitt fem suksessrike album og hatt flere nummer 1 hits i USAs Billboard dance chart. Hun er den første asiatiske popartisten som har blitt invitert til Hollywood film festival (2003) og MTV Europe awards (2007), og for tiden eier hun flere butikker som selger merkeklær, tilbehør og hudprodukter. Med andre ord; en skikkelig ambisiøs forretningskvinne som vet hvordan hun skal ordne i stand ting. Også jo! Låten jeg gjerne vil vise dere heter Fancy free fra det nyeste engelske albumet hennes Cause a Ruckus (lansert i siste kvartal av 2009).



Og denne poplåten kan i versene faktisk minne litt om Britney Spears. Spesielt når hun begynner å synge raskt i oppbygningen der. Veldig, veldig Britney-aktig. Men når refrenget kommer så ser vi at Fancy free har sin egen liten twist. Sin egen fengende måte å fungere på, liksom. Jeg liker at hun forlenger verslinjene med en lengre vokal mot slutten der, som også adder litt ekstra attitude til alt sammen. Og Fancy free fungerer ganske greit som partylåt, men utenom dette er låta litt som mange andre festlige poplåter; noe overflatisk tekst, mye herlige dansete rytmer, og gøye koreografier. Det unike for Sun Ho ligger nok mest i stilen hennes, som for meg virker som en blanding av det asiatiske og det amerikanske. Det elegante og det træshy, liksom. Pluss det eksperimentelle. Interessant!


Jeg må nesten innrømme at stemmen hennes kan være litt småmasete noen ganger. Spesielt i refrenget, men det blir som regel fort glemt når beaten og ”di-di-di”-delen kommer inn. Da blir det bare fryd og gammen :)

Musikkvideoen kler henne og musikkstilen. All koreografien er sterk nok til å heve opplevelsen (i hvert fall den ene håndbevegelsen der hun trekker hånden frem og tilbake; den er stilig!), og uttrykket hennes kommer også ganske godt frem. Vi får servert et tivolipreget sirkusshow, vakre sommerfugler, gøye klær + litt freaky stemning og mystikk. Godkjent all the way for min del!




Gøyeste verslinje:

"All the boys staring, say I look so good. No, I'm not cocky, but I know that they would."



Sterkeste hook:


III feeel soo beauutifuuuul.. caan't noo one teell me nooooo!



Beste øyeblikk:


Di-di-di.. di-di-di-di-di-di-di!




Jeg anbefaler forresten Dave Aude remixen, også. Den adder mer fest til låta, og gir oss mer tid til å fordøye ting som skjer i den. Verdt å sjekke ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar