onsdag 14. juli 2010

Tell me what you, what you're waiting for!

Da er det på tide å få inn litt hop-hop og sånt her! ;D Og jeg tror jammen meg jeg fortsetter med disse kvinnelige up-and-coming stjernene fra asiatiske land, jeg gitt! :P Låten og den kvinnelige vokalisten her kommer faktisk fra Malaysia, og jeg har egentlig aldri forbundet dette landet med denne type musikk før (jeg har egentlig aldri forbundet Malaysia med NOE musikk). Så jeg ble faktisk litt overrasket over at det kom derfra, for dette virket ganske vestlig ved første lytting.

De to artistene som har slått seg sammen er Mizz Nina og Colby O’Donis. Etter hva jeg har funnet ut av henne har hun vært medlem av en veldig populær rap og hip-hop gruppe i Malaysia, og har vært både radiodame og modell. Altså en som kjenner godt til flere områder av den lokale bransjen etc. Mens Colby nesten er en veteran av en sanger/låtskriver/produsent + skuespiller i Amerika. Han har vært med i skapelsen av Lady Gagas store debut hit Just dance, faktisk.

Uansett, jeg hadde min aller første lytting forrige måned (låta ble lagt ut på youtube i mai og har siden den gang fått rundt 457 153 views, nesten alle fra Malaysia!) - og flere lyttinger kom det absolutt til å bli for meg etter det! For denne er det så utrolig vanskelig å bli lei av. Den er for lett, og krever kjempelite av deg musikalsk og tekstlig/lyrisk (?) til at du kan bli noe særlig uthørt på den. Introen får oss med komfortabelt inn i låta, og gjennom det hele skjer det virkelig en sånn konstant fengende rytme, struktur og flyt. Og det liker jeg veldig godt.

Låta heter What you waiting for? Og for noen kan kanskje teksten virke for cheesy, ukreativ eller fattig.. men personlig synes jeg at den er gøy og passer ganske godt til energien og musikken. Det er ikke meningen at man skal lære noe av teksten, eller å få innsikt i noe. Her er det en passe nok dose – og passe regulert nok styrke i dosen - av tekst som handler om bursdagsfest, dansing, sexy talk etc. til at det ikke blir for mye eller for teit. Det blir liksom bare en hyggelig (type én grov vits en sjelden gang) og gøy festlighet (dirty dansing sammen med noen man har felles enighet med om at ikke trenger å gå noe lengre) som man enkelt kan sette på for å komme i et litt lettere humør!
























Gøyeste verslinje:


"So what you're name? Hey baby what's your name? - (oh yeah!) - Sexy is my name, yeah sexy is my name!"


Sterkeste hook:

"BABY! I've never seen someone with youur BODY!"


Beste øyeblikk:

Når du for første gang midt i låta et sted innser hvor kjempegøy den egentlig har vært hele tiden!






http://www.youtube.com/watch?v=cO1JfvIm-Rg

Stem gjerne på den stemmegreia under her, og si din mening om låten! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar