søndag 11. juli 2010

Dj, play my song!



Mitt neste poplåtinnslag kommer faktisk fra India! Tenke seg til? Kvinnelige indiske popstjerner er sjelden vare, og i en av bloggene jeg leste sto det faktisk at hun her er en av de aller første innenfor sin sjanger. Jaya – som hun heter - kan muligens gjøre det stort internasjonalt om hun spiller kortene sine riktig. For hun har i hvert fall spilt et sterkt førstekort!

Låta Dj do it again ble lagt ut på youtube i januar i år, og har siden den gang fått 51, 587 views, som jeg kan tenke meg at egentlig er en ganske grei start hvis du er helt ny på musikkmarkedet. Spesielt hvis du først prøver deg i England (hvor nesten alle viewsa er fra), som jo besitter et av de største musikkmarkedene i verden.

For oss nordmenn kan hun nok minne litt om Samsaya, spesielt i versene hvor hun har lignende vokaluttrykk. Dette er det nok noe mindre særpreg over, men hun har allikevel funnet sin egen plass. Dj do it again er pop, dance og litt RnB. Den er sommerfrisk, og passer til å høres mer på ute et sted; som en fest på en gresslette eller en badestrand. Om man liker den så finner man det ut med en gang! Den vokser aldri på deg, men den sliter egentlig aldri av deg heller. Vokalen hennes passer godt til låta, og den bygger seg oppover til refrengene på en ganske catchy måte.

Ett element jeg også liker her er de nesten laidbacke, men ganske entusiastiske stemmene som synger ”yeaah, yeaah!” i refrenget og når vi danser med mot avslutningen av låta. Det girer liksom oss lyttere opp og får oss litt ekstra med, syns jeg. Samtidig liker jeg at de gir en følelse av at låten nesten stopper opp for et millisekund der, der når hun starter på refrenget. Hun synger ”I need you toniiiiiight” - og akkurat når hun synger ”I need you” så synger hun nesten umerkbart saktere, men allikevel merkbart nok til at du føler at det samles opp krefter før refrenget skriker til.


Artig det. Som dansen hennes.






Gøyeste verslinje:

"Hot tune, want to play me all night long"


Sterkeste hook:

"DJ plays the record on the radiooooo!"


Beste øyeblikk:

"I neeed yoou toniiiiiiiiight!"




Stem gjerne på den stemmegreia under her, og si din mening om låten! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar