fredag 29. oktober 2010

Sommerlig, stilig, britisk electropop!

Og hva har vi her, da? Enda mer electropop? JA! Det er det, og det liker jeg fortsatt veldig, veldig godt. Frankmusik har også en veldig sommerlig electropop stil, og da blandes to av mine mest elskverdige uttrykk. Sol, sommer, glede og positiv energi på den ene siden. Og.. ja.. electropop på den andre siden. Ganske fengende electropop, vel og merke da!



Frankmusik (Vincent James Turner) er en electropop artist fra England, som har noen knakende gode electropop-låter på lager! Selv om han bare har utgitt musikk siden 2008, hvorav debut albumet hans er det eneste han har utgitt til nå (hvis du ser bortifra den akustiske versjonen). Debut albumet hans heter Complete me, og der ligger denne aller første låten jeg gjerne vil vise dere.

Confusion girl, heter den. Electropop med mye personlighet, og sommerlige, smilende melodier innsvøpt i en rask energi. Enn dette soundet hans er egentlig veldig radiovennlig, er det ikke? Og da vil den muligens appellere til et bredt publikum. Eller i hvert fall til alle som liker de fleste former for popmusikk. Det skal liksom i utgangspunktet ikke så mye til å like den, synes jeg.



Han synger i låta om sine følelser rundt hans forhold til en jente han var sammen med. Hun var forvirret, slo opp med han, og nå prøver de begge å komme seg videre. Jeg setter spørsmålstegn ved troverdigheten hans, men dette er kanskje et tilfelle hvor det viktigste ved låten er å danse til den. Høre på musikken, og ikke teksten, som kan virke.. ja.. forvirrende.

Men jeg liker stilen hans. Den er både spennende og morsom! Forresten, jeg så en kommentar på youtube en gang, husker jeg, hvor stilen hans ble sammenlignet med en blanding av backstreet boys og japansk pop. Hehe, ikke at jeg ikke skjønner hvorfor de tenker sånn, men det var i hvert fall ikke min første tanke. Noen kan nok se det sånn, men han har sin egen stil, definitivt. Ganske poppete og friskt. Og ja, jeg vet at han lesber også.. men det gir han et lite, sjarmerende personlig preg.



I musikkvideoen går han bare rundt omkring der (med stilige klær!), og hopper litt, og svever rundt omkring.. men det er jo en bevegende låt, og da føles det på et vis ganske greit at han går rundt i musikkvideoen også. Jeg tror jeg savner enda litt mer dans, da.. muligens en slik dansesekvens hvor lykkelige folk på gaten plutselig bare blir med, og bare kan hele koreografien utenat. Men utenom dette er den helt godkjent. Låta krever ikke så mye av seg, og da syns jeg ikke musikkvideoen trenger det heller.




Gøyeste verslinje:

"I would always be the kind of guy
Who ran around for you cause that was fine."



Sterkeste hook:


Confusion GIIRRL!!



Beste øyeblikk:


Intromusikken!





Forresten. Sjekk også ut 3 little words. DEN. ER. SÅ. AMAZING. DE. LUXE!!! :)

*liker skikkelig, skikkelig godt*



Hva synes du? :)

2 kommentarer: