mandag 25. oktober 2010

Nytt band entrer scenen! ;D

Jepp! For Allstar weekend er et nytt pop rock band fra California som klarte å få seg platekontrakt via en band/artistkonkurranse på Disney channel. Låten jeg skal vise dere er andre singlen deres, som er på debut albumet deres Suddenly yours. Den kom ut i juni, og Dance forever hadde sin debut på Disney channel den 4 juni, og var tilgjengelig for kjøp fra 8 juni. Og ja, dette er en sommerlåt. Så definitivt!



Og det første som slår meg i denne låta, er denne synthen der. For den synthen syns jeg er så deilig! Og det tror jeg er fordi den minner meg så mye om Owl city, en av mine favorittmusikere. Han har forresten en låt som heter Strawberry avalanche, og den kan jeg med hjertet på hånden si at er en av de låtene jeg liker aller, aller best – av absolutt alle låtene jeg har hørt i hele mitt liv til nå. Det er for det meste sånn at jeg liker de fleste låtene ca like mye, dog på helt forskjellige måter osv.. men det er noen. Det er noen som er på toppen. Cremé de la cremé og alt det der. De mest utsøkte låter med en kvalitet som får meg i ekstase hver gang jeg lytter til dem.. og Strawberry avalanche er en sånn låt. *puste ut i ren nytelse*



Dance forever
er nok ikke helt der, men jeg liker den veldig godt. Og ikke bare fordi bandet kanskje gir et inntrykk av å være et hvilket som helst pop rock band (noe jeg jo liker!), men det er fordi denne spesifikke låten er noe litt mer enn bare en standard pop rock låt. Den fanger oppmerksomheten vår på litt forskjellige måter enn som så. Den er interessant, kan du si! Fordi de ikke bare kjører på, hele tiden.. men gir oss eksempelvis noe mer tid til å nyte versene. De gjør det på en måte mer intimt ved at han ene først synger i en sånn ”hør-her-så-skal-jeg-fortelle-deg-noe-spennende-og-fint” tone. Og det der, sammen med den beaten, gjør oss alle så forventningsfulle, liksom. Så man kan godt si at verset leder an og forbereder oss på et storslagent refreng. Vi kommer ikke til å bli skuffet, og det skjer jo aldri heller. Deilig..




Dessuten ser de så forskjellige ut, og det viser en bredde i både personlighet og identitet, som gjør bandet som helhet mye mer interessant. Derfor passer også musikkvideoen til å være lagt opp til nettopp å vise dette. Der er det også mye dans og aktiviteter i hva som ser ut til å være en bassengfest (pool-party!), og slik sett tror jeg at energien i denne låta kommer frem på en god måte. Den er i tillegg hele tiden kjempefengende, men i opptil 4 forskjellige, merkbare tempoer/flyt. I versene, oppbygningen til refrenget (hvor han kanskje synger litt rart?), refrenget, bridgen og dette her ”E-e-e-e-e-e-e-ever!". Jeg elsker slik variasjon! Det er så ufattelig gøy! :)

Det eneste jeg kan pirke på er at han ene smiler litt for mye til at det kanskje virker litt for mekanisk og falskt, men ellers så virker bandmedlemme genuine, relaxed og flinke. Og de leverer en god sommerlig feel-good pop rock låt som handler om å ha det fint og bare danse.

Bare danse for alltid.. *for-for-for-for-for-for-alltid!*… *for-for-for-for-for-for-alltid!*
Haha!




Gøyeste verslinje:

"We'll walk to the beat so suddenly."


Sterkeste hook:

We can daaance forreeeeveeer!


Beste øyeblikk:


Synthen i outtroen.. mmmmm<3





Hva synes du? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar