tirsdag 12. oktober 2010

Rock n' soul!

Hei igjen! ;D I mitt neste låtinnlegg skal jeg inkludere en sjanger jeg ikke har tatt med tidligere. Og jeg pleier som regel å prøve så godt jeg kan å variere sjangrene etter hvert som jeg legger ut låtinnlegg, sånn at det alltid blir litt forskjellige låter som legges ut etter hverandre og slikt. Det skal helst ikke bli for ensformig, eller for lite interessant. Men jeg skal heller ikke gå for langt vekk ifra hva dere kan like. Allikevel er det både spennende og sunt å kunne åpne seg opp for noe litt annerledes, for å se hva som finnes der ute – oppleve det – og kanskje etter hvert faktisk også like det? Det er jo det beste, for da er det så mye man kan ha ordentlig glede av.. *kose seg med tanken*


Aiai, den var vanskelig å gi farge til!

Uansett, neste låtutvalg kommer fra det engelske bandet Noisettes. De står oppført som et band innen indie rock, men av det jeg har hørt så er det veldig mye annet enn dette også. For eksempel så er den låten de nok aller mest er kjent for.. Don’t upset the rythm.. veldig funky, tilført litt disco-feeling. Den er artig og nesten eksperimentell, og klarte å komme seg høyt oppe på flere hitlister. Blant annet nummer 2 i sitt eget hjemland, og på topp ti i USA og Europa.


Men min utvalgte låt for dere lever seg i et litt annet territorium. Never forget you er soul pop rock. Ca. Og for oss som ikke kan så veldig mye innenfor musikkhistorien, så er vel det egentlig bare den type musikk som minner oss om noe ”som var populært for lenge siden”, men i en absolutt oppdatert sound. Og det er jo denne følelsen jeg får også. Eller sånn.. retro kan det vel også kalles, ja! Uansett så er dette sjelfullt, profesjonelt og livlig. Modent, men forsiktig – og allikevel full av energi. Dessuten har låta NESTEN en liten julestemning ved seg. Det er ikke en låt som vokser spesielt mye på deg, om enn litt – men det er noe annet ved den som appellerer veldig – og det er mer det der som vokser på oss.


Hvilken følelse det er, får du oppleve selv. Jeg kjenner i hvert fall at jeg koser meg med låta på en helt annen måte enn med annen type musikk. Og sånn sett kan jeg si at Never forget you gjør seg tilgjengelig for meg på flere måter.

Musikkvideoen følger tekst, uttrykk, stemning, budskap og selve instrumentene (ved å vise oss dem). Den forteller en historie, samtidig som den inviterer oss inn til bare å nyte musikken. Noe som er kjempefint å se. Så jeg er fornøyd! :)




Gøyeste verslinje:

"We just got swallowed up by the whole damn world."


Sterkeste hook:


I'll never forget you!


Beste øyeblikk:


Introen. Og første gang man hører "Always rememmber meeee!"





Hva synes du? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar