søndag 22. august 2010

Kjærlighetsgenerasjonen!

Vet du, jeg sitter med et ganske/relativt stort bibliotek av låter som jeg føler for å dele. Og listen over potensielle musikkblogglåter blir bare flere og flere. Noen låter klarer jeg å skrive ganske masse om. Både fordi de kan være spesielle og originale, men også fordi jeg engasjerer meg mye i akkurat de låtene – og føler jeg har mer å si om akkurat dem enn mange andre låter. Men noen ganger tror jeg også at det rett og slett ikke er så mye å si om en låt. Den er det lille den er, og that’s it. Den har en ”fin melodi", ”kul tekst” eller et ”catchy refreng” – og det er faktisk ikke noe mer å si om den. Men det er litt av det som er utfordringen min, og det er derfor jeg bør/vil lære meg enda mer om å kunne legge litt ekstra i forskjellige elementer ved låta som også ikke alltid er like tilgjengelig å høre ved første eller andre gjennomgang. Men jeg bør kanskje også innrømme når jeg rett og slett ikke finner mer ved låta å fortelle om – og skjønne at det ikke nødvendigvis trenger å ha noe med meg å gjøre (som er perfeksjonist og krever mye av seg selv) men at låta rett og slett ikke har noe mer å fortelle oss. Og det er sånn jeg føler for min/deres neste låt.

Det er mulig at du allerede har hørt den på radio. Jeg husker i hvert fall at jeg har hørt den én gang på norsk radio denne siste måneden. Jeg var hos frisøren, faktisk – og så ble låta spilt på en eller annen norsk radiostasjon jeg SELVFØLGELIG ikke husker navnet på nå. Jeg har ikke hørt den igjen etter det, men nå pleier jeg ikke så veldig ofte å lytte til radioen heller. Bare av og til, og den har ikke kommet på igjen. Kan hende at de avventer promoen til de har laget i stand en musikkvideo for den. Det er jo tross alt RedOne som har produsert låta. Liksom for å ha et sted å vise frem noen av låtene han har til overs.

Tittelen til låta er Love generation. Og gruppa som synger låta heter også Love generation, som består av fem svenske jenter som ble plukket ut blant 500 stykker som sendte inn sine bidrag til prosjektets hjemmeside. Prosjektet for å sette sammen en ny popgruppe.


Det beste ved Love generation (låta) er når denne ”da-da-da-da-da-da-da!”-sekvensen starter. Da slippes løs et skikkelig discofyrverkeri altså! Og så har den et så kjempefengende refreng! Bare hør: ”cause we're the love-love-love-love-love” – ja, akkurat der ja. Det er fengende det!

Men noen ganger synes jeg at den er litt treg, og at energien burde ha vært litt ekstra tilstede. Akkurat i versene kunne de ha satt opp farten litt, for det er spesielt etter at jeg har hørt ”da-da-da-da-da!” - sekvensen og refrenget at jeg på en måte sulter etter mer. Mer av de deilige popelementene som gjør meg så god og mett – men allikevel klar for desserten igjen. Masse dessert! Men her kan det bli litt sånn at jeg kun får desserten, og ikke hovedretten. Det er negativt fordi det er etter en god hovedrett at man merker hvor kjempegod en dessert kan være. Da har vi noe å sammenligne med, og man får hele opplevelsen. Men her kjenner jeg ikke det. Så noen ganger skulle jeg ønske at den kicka inn litt ekstra, men den er fortsatt verdt å danse etter. Og å ha i samlingen sin. Åja, absolutt!

Love generation
(låta fortsatt!) ble lagt ut på youtube nå i mai, og har siden da fått nesten 100 000 views. Jeg tror den kanskje kan komme til å bli spilt mer på radio her. Men sånt er vanskelig å forutsi. Gleder meg i hvert fall musikkvideoen kommer jeg!



Gøyeste verslinje:

"Let's make the world spin in the right direction!"


Sterkeste hook:

"Cause we're the love, love, love, love, love.. generaaaatiiiioooooon!"


Beste øyeblikk:

Det må definitivt være den aller første
"da-da-da-da-da-da-da!" ;D



Love generation - Love generation



Stem gjerne under her for å gi din mening om låten! :)

2 kommentarer:

  1. Haha, skjønte det. Jeg elsker akkuratt ikke musikkvideoen, men digget det. Vet ikke om de ordene er forskjellig, haha. Men takk for du stakk innom da, hyggelig å få besøkende vet du :-)

    SvarSlett
  2. Hehe, ikke noe problem! :) Bare hyggelig at du likte musikkvideoen jeg foreslå :)

    SvarSlett