fredag 1. juni 2012

Ultrasjarmerende popteft fra New Zealand!


Første artist jeg gjerne vil starte med er en artist fra New Zealand. Hun heter Zowie og er en av de mest interessante artistene akkurat nå! Hun har sin helt egen stil; både klesmessig og musikalsk - og jeg er så ufattelig hekta på den aller første singlen hennes - 'Broken machine'.


'Broken machine' er faktisk en av favorittlåtene mine of all times. Den er helt unik! Den er fengende, quirky, sjarmerende, søt, nydelig, smart, frisk og HERLIG! Tekstmessig synger hun om det samme gamle forelskelses/kjærlighetsgreiene, men Zowie gjør det på en så interessant måte, med en egen tvist, og MED en mekanisk undertone - noe som er helt riktig gjort med tanke på tittelen og måten hun synger det på. Stemmen uttrykker mye selvsikkerhet til egen popteft og låt, men med en mykere sårhet i refrenget. Dette er popmusikk  av topp kvalitet, og det nye albumet hennes er ute nå og heter 'Love Demolition'. Sjekk ut flere av musikkvideoene hennes også. Spesielt 'Bite back' 'Smash it' og 'My calculator'. Det er mulig jeg anmelder hele albumet, for jeg har faktisk bestilt det! *gleder meg*

Musikkvideoen er forresten et av de aller herligste musikkvideoene jeg har sett noen gang! Den komplimenterer musikken helt perfekt. Den er leken, kreativ, fargerik og teknologisk. Det er egentlig helt utrolig hvordan alt sammen er designet, for hele konseptet oser direkte profesjonalitet og kvalitet. Dette er absolutt et godt bevis på hvordan en musikkvideo kan forsterke en låt til det ytterste, og Zowie utgjør en veldig god karakter og fremfører låten akkurat perfekt.


 
Gøyeste verslinje:

"I like the way that you tease me, you're making life so breezy!"


Sterkeste hook:

"I had a half-broken heartbeat. I had a broken machine."


Beste øyeblikk:

DEN INTROEN! <3


 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar