fredag 28. januar 2011

Nytt pop rock band fra Australia med stort hitpotensiale!

Hmm.. før jeg introduserer dere for neste band og låt, vil jeg veldig gjerne forklare (igjen!) hvorfor det ikke har vært noen oppdatering inne på bloggen her. Og det er fordi jeg har hatt mye å gjøre og å tenke på, i det siste. I tillegg har jeg følt meg litt ekstra presset til å skrive masse, ofte. Noe som har ført til at jeg ikke har klart å motivere meg nok til å skrive noe mer tidligere. Jeg beklager..

Og jeg har faktisk noen veldig gode grunner til hvorfor du skal gidde å følge med videre på akkurat denne musikkbloggen her igjen. For.. jeg har så mange som 69 låter på listen over alle de låtene som skal legges ut på facebook pagen, og jeg har faktisk nærmere 100 låter som jeg har planlagt å skrive ordentlig om her inne på musikkbloggen min. Dette antallet vokser med ca 10 låter i uken. Mer eller mindre. Så jeg vet at jeg har utrolig mye bra å vise dere, og jeg vet med sikkerhet at de fleste av de låtene der er låter dere kan komme til å like veldig, veldig, godt. Mhm.. for.. dette er den aller viktigste grunnen til at jeg valgte å starte musikkbloggen. Jeg håper dere gir meg en sjanse :)

Ok.. så.. nå gleder jeg meg til å presentere.. Streamer Bendy! Catchy navn, hva? De er et pop band fra Brisbane, Australia, som selv mener at de lager ”Tøff pop” eller ”pop with an edge”. Mer utfyllende om hva de mener om musikken sin og andre saker og ting som har med bandet å gjøre får dere vite via et intervju med dem som jeg skal legge ut nederst i innlegget sammen med musikkvideoen til deres neste single. Så dette blir en relativt kort introduksjon. De ble i hvert fall stiftet i løpet av én uke i 2008, rett etter at de nesten litt random/impulsivt ”hijacked some studio time, threw a 5 day fiesta and recoreded what happened”. Mange veier til rom, og mange veier til fantastisk samarbeid. You’re so cool er navnet på deres nyeste single, og debut albumet skal komme ut i løpet av våren. Merker jeg gleder meg litt. For låta er rett og slett helt fantastisk!



Førsteinntrykket mitt var at hun hovedvokalisten minte meg litt om Margaret Berger. Både i utseendet, sjarm, karisma og stemme. Spesielt ”kjenner” jeg Margaret igjen når vokalisten Erinn Swan synger sånn.. ”ooh-oooh-oh. Oh-oh-oh-oooh”. Der er den samme, småkjølige, men yndige quirkyheten til Margaret Berger. Samtidig minner spesielt refrenget meg om Eva & The Heartmaker, hvor Signals er den nærmeste tvillingssøsteren i forhold til lek, dans og moro. Mens den neste sammenligningsprofilen vil være med tanke på bandet Plastiscines, og låta B.I.T.C.H. I hvert fall en smule. Deres taktfulle, ærlige måte å være litt cheeky på, kommer veldig godt frem i versene til You’re so cool. Og så må vi ikke glemme håndklappingen. Åååh, som jeg elsker håndklapping i låter! Det tilføyer alt så mye mer kreativitet, selv om det nødvendigvis ikke er det fullt ut. Dessuten er det skikkelig, skikkelig kult.



Men misforstå meg rett. Streamer Bendy har ikke gjort håndklappingen til lyspunktet i låta. Faktisk, så er det egentlig ikke noe spesielt som ser ut til å skulle ta all oppmerksomheten. Refrenget, som pleier å være nettopp dette, dytter ikke alle andre deler av låta til side for å stjele fokuset. Her blir liksom refrenget en del av alt sammen. Du kjenner kanskje til noen låter hvor versene er så tamme som tørt brød, og hvor refrenget bare.. POWW!!! Slår deg midt i trynet og erklærer seg selv som best. Nei, sånn er det ikke her. Her sier refrenget: ”Hør på oss alle sammen. Bare hør på oss! Jeg håper du liker den musikken vi lager, altså!” Og det er nettopp det jeg gjør. Jeg liker det så ufattelig, ufattelig godt. Jeg liker versene, oppbyggingen, at den mannlige vokalisten synger av og til som en liten variasjon, en påminnelse om at et slags publikum er med. Jeg liker veldig godt refrenget og stemmen hennes.. og jeg simpelthen elsker ”Oh-ooooh” delen så mye at jeg av og til bare lukker øynene og nyter stemmen hennes og stemningen alt sammen smelter sammen til. Som om jeg har sultet halvt ihjel og så får jeg smake på den beste sjokoladen i hele verden. Jeg plukker den opp. Gir den en het omfavnelse med blikket mitt, og så plasserer jeg den ømt på tunga. Så smelter den.. og alt jeg hører er musikk. Deilig, deilig musikk.. ”ooh-oooh-oh. Oh-oh-oh-oooh. Oooh-oh-oooh oh-oh!-oh. Oooh-oh-oooh oh-oh!-oh ”. Mmmmm..

Så for å samle sammen hva jeg synes om Streamer Bendy sin nye single You’re so cool; kan jeg si at jeg syns den er fengende, sommerlig, leken, dancy, kreativ, frisk, variert, interessant, original men gjenkjennelig.. og både herlig og utrolig oppløftende! Dette er virkelig min favoritt for tiden. *nikker positivt*



Gøyeste verslinje:


"I'm like a kid in a candy store. Don't get what I want, and I fall down to the floor."



Sterkeste hook:


1.
I am what you got! *clap, clap* I am what you got! *clap, clap*
2. You're so cool. You're sooo cool!
3. ooh-oooh-oh. Oh-oh-oh-oooh. Oooh-oh-oooh oh-oh!-oh. Oooh-oh-oooh oh-oh!-oh


Beste øyeblikk:


Det EPISKE Klimakset mot slutten der. Når de stort synger: "Aaaah-aaaaah! Ah-aaah-ah-ah-ah!"





Så for de av dere som er litt ekstra nysgjerrige som meg - her er intervjuet med bandet som jeg nevnte istad. Og dette er spørsmålene de fikk:

1. How did you decide to set up a band?
2. How did you come up with the name?
3. What kind of music do you play?
4. What kind of bands inspire you?
5. Is it easy to promote rock bands in Australia?
6. Why did you record your music in Sweden?
7. How do bralizian fans get the music?

Det siste spørsmålet handler om brasilianske fans fordi intervjuet har blitt til med initiativ fra en brasiliansk blogger. Way to go! Kanskje det er noe jeg bør vurdere også?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar