lørdag 8. januar 2011

Nam nam! Lykkelig popgodteri! :)

Mitt aller første innlegg i 2011. Endelig! Det tok sin tid, jeg vet det. Men heldigvis for dere som liker musikkbloggen min på Facebook, har dere fått muligheten til å sjekke ut en god del låter underveis :) Selv om jeg ikke har hatt så god til å drive denne bloggen som jeg skulle ønske den siste tiden, så har jeg fortsatt tid til å legge ut minimum én låt hver eneste dag på facebook-pagen. Husk det! :D Og nå som det har gått litt tid uten et innlegg fra meg, skal jeg gjøre opp for det ved å gi dere noe skikkelig låtgodteri som jeg har kost meg masse med de siste tre ukene. En duo fra Canada kalt KaraMel. Altså, hun ene heter Kara, og hun andre heter Mel (artistnavnet, i hvert fall). Og der har vi utgangspunktet for det fiffige duonavnet, gitt. (Jeg syns det blir litt rart å kalle en duo for et ”band”, for det rimer liksom ikke. Ser alltid for meg en på trommer, noen på gitar osv.) Og de lager musikk som de selv har valgt å klassifisere som ”Happy pop”. Det er en perfekt beskrivelse av hva de lager, og dette er også en perfekt beskrivelse på en god del annet av musikk, også. Så jeg tror jaggu meg jeg skal implementere den sjangeren inn i musikkbloggen min, jeg. Happy pop! Aaah, just the sound of it makes me all happy inside<3


Uansett. Som jeg nevnte, kommer begge to fra Canada. Mel (hun mørkhåra) – eller Cassie Steele – har lenge vært i den Canadiske musikkbransjen, og utgitt to album. Hennes stil på disse to platene står beskrevet på Wikipedia som ”Grunge/alternativ rock”. Her er en link til hennes første singel på hennes andre album. Låta heter ”Mr. Colson”. Men jeg liker henne mye, mye bedre i KaraMel. Uten tvil. Kara har jeg ikke klart å finne så veldig mye ut om.


Underwear er uansett en karamell av en låt nesten uten sidestykke. Den har en øyeblikkelig, artig intro, og den er helt utrolig fengende hele tiden. Non(-)stop, liksom.. men den har allikevel nok variasjon gjennom hele til ikke å bli for masete. Og noen av grunnene til at jeg bare vil ha mer og mer og mer, er det at de leker seg så mye. Eksempelvis midt i versene så lar de oss få kose oss med det som skjer ved å utrope ”Oh-ooh-oh!”. I starten begynner de hver verslinje med ”sugar, sugar”. Og oppbyggingen til refrenget består alltid av enda mer ”oh-oh-oh”. Det er så fantastisk gøy! Jeg blir så gira! :) Og så må vi ikke glemme den lille rapen mot slutten der. ”1-2-3-4 get your undies on the floor! 1-2-3-4 get your undies on the floor!” Ooowah! Perfeksjon<3


Og det refrenget der! Don’t get me started. Den er så fengende og så uimotståelig at det er helt umulig ikke å prøve seg på å synge med underveis. De inviterer deg inn i en så morsom verden, med en helt utrolig frisk atmosfære. Dette er bare så energisk, lekent de luxe.. og flørtete. Låtstilen er unik. Og hele konseptet er dansbart, uforutsigbart, vittig, oppløftende og ekstremt sommerlig. Den er også lett å få på hjernen. Mhm. Ååh, som jeg har hatt så mye lyst til å bare høre på denne låta om igjen og om igjen og om igjen. Den er faktisk litt som karamell eller andre, gode søtsaker på den måten at man faktisk kan bli litt avhengig.



Avhenig, avhengig! Oh-ooh-oh!

Dessuten passer stemmene deres helt perfekt til stilen. Veldig ”jenter som virker uskyldige, men som er småfrekke og har det skikkelig, skikkelig gøy!” Du blir heller aldri lei av låta. Eller.. jeg har hørt kjempemasse på disse to i, som sagt, tre uker nå.. og jeg har ikke merket noen endring på hvordan jeg opplever låta. Den er like gøy den dag i dag!

Musikkvideoen er også helt i match med låta. Fargerik og kreativ. Og så danser de så quirky og teit. Haha, så morsomt! Og så alt dette undertøyet, da! Bare sjekk ut undertøyet, sjekk ut undertøyet! LOL! :)




Beste verslinje:

"All I wanna do is freakin' grab ya!"



Sterkeste hook:


I bet you look good-good-gooood in your underwear!


Beste øyeblikk:


Alle "Oh-ooh-ooh"-ene! :D




Hva synes du? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar