fredag 12. november 2010

Wow! litt nostalgisk, mest sommerdigg! ;D



Aah, nesten nostalgi for meg, dette her! :O Og grunnen til at den svenske gruppen Baby Alice vekker en slik følelse i meg, er nettopp eurodancesjangeren de har fokusert på. For jeg har en stor fortid sammen med denne type musikk, i eksempelvis Cascada (på sitt beste!), Groove Coverage, og spesielt E-type. De har mange, personlige favoritter som jeg fortsatt kan nyte den dag i dag. Ikke at jeg hører så veldig mye på de lenger, men jeg blir alltid i god stemning av låtene deres, og de ligger liksom i hjertet mitt, da. Og derfor er det så godt å se at det fortsatt finnes noen grupper der ute som produserer lignende musikk. Og Baby Alice klarer det ganske så greit, også!


Og de låtene jeg veldig gjerne vil dele med dere, er først og fremst Hurricane. Den har dette typiske sterkt, kvinnedrevne refrenget, med en eller flere mannlige rappere i versene. Og så er det så god bass og så ufattelig fengende. Hele tiden girer musikken oppover i skikkelig god, deilig festmusikk-spirit. Den beste, for min del, faktisk. Enn men noen vil nok kanskje si at teksten til låta her er veldig repeterende, og at den er cheesy! Men det er ikke noe negativt i denne sammenheng, altså. Dette er sånn det skal være. Nam.. *liker smaken*


Musikkvideoen er også ganske kul og passende. Mye fargesprakende digital grafikk og bevegelse. Dansing, stilige klær. Samtidig som de adder en touch av surrealisme. Energien får i hvert fall komme frem, og det er godt å se. Dessuten har jo hun dama der ufattelig råe solbriller, da eller?! :)


Neste låt er Piña Colada Boy. En låt som definitivt hadde (i 2008, da den kom ut) et stort potensialet til å bli en landeplage og en fullgod sommerhit. Men i stedet drøyde releasen deres litt for lenge, og i 2008 kom den bare på samlingsplata Absolute kids 24, Summer Party. Nå i 2010 har den fått en ordentlig release, og en musikkvideo i tillegg. Noe som kanskje har hjulpet den litt ekstra frem i lyset. Den har fortsatt det landeplage-soundet, og er veldig, veldig, veldig sommerlig. Den handler om cocktails og festing.. har eksotisk, palmeliggende stemning med den spanske gitaren. Musikkvideoen inneholder lettkledde, småkåte damer og menn med solbriller på, og så må vi ikke glemme det orgasmiske øyeblikket hvor de synger ”Piña Colada Boy, you make the girls go AAH!”. Herlig, herlig, altså! Ekstremt dansevennlig, gøy og morsomt. Et MUST-have!

1 kommentar:

  1. SV: Høyrer ein del sjølv på Cascada, og fann ut at sangen ikkje var så bra som eg skulle ha det til. Men det eg likte var at den var litt utenom det vanlige. Ho pleier på ein måte å følgje berre ein enkelt veg og har holdt seg til den, så var litt godt å sjå ho i ein anna retning.

    Men kan bli litt tamt til slutt ja.

    SvarSlett