torsdag 9. juni 2011

Australias poppeste internettfenomen!

Woho! Jeg har funnet enda en mannlig electropopartist som har en låt jeg bare må skrive om og dele med dere alle sammen. Dette er en sjanger jeg åpenbart liker veldig godt, og han her er også kanskje den yngste jeg skriver om, tror jeg. Lucas Brenton er 19 år gammel og usignert i noe plateselskap. Men han er sannsynligvis veldig, veldig flink. For han skal tydeligvis være en av de få her i verden (faktisk den eneste Australske) som har lykkes i en overgang fra internettpersonlighet til popmusikk. Ikke har jeg helt klart å finne ut av hva slags internettpersonlighet han egentlig er, for ikke ser jeg noen blogg eller youtube-kanal hvor han kan være denne personligheten på. Men jeg stoler på at den informasjonen jeg har funnet flere steder er korrekt. Kjent for være kjent er han, ihvertfall. Og er dette sant er det jo uansett verdt å anerkjenne det faktum at han har klart å få debutlåten sin opp til #94 på de Australske hitlistene liksom kun basert på egen markedsføring.


Også jo. Ikke at dette er så viktig å nevne, men det kan være nogenlunde relevant at han får hjelp av samme produsenter som Chris Crocker. Seksualiteten deres skal tilsynelatende være ganske like, også. Og sånn sett ser jeg at noen velger å plassere likhetstegn mellom Lucas Brenton, Chris Crocker og Jeffree Star. Selv ser jeg forskjeller, men forstår sammenligningen. Kan legge til at dette nok mest gjelder debutlåta hans Party trick. Men når det gjelder den låta jeg skal skrive om nå, er det bedre å sammenligne han med Tao Hypah. Kanskje litt Christian TV og Eric Saade, også. Litt.


Uansett. Hans andre single heter Riders of the night. Og denne låta har en hot intro og vers som fungerer som gode forspill frem mot refrenget. Siden han starter låten med å le litt og introdusere seg selv så inviterer han til flørt, dans og synd. Både beat, stemning, vokal og tekst lever seg sexy oppover integrert med denne produksjonelle sensualiteten til hva vi bare føler på oss kommer til å bli et eksplosivt refreng. Det er stilig krydret med elektroniske elementer innimellom hver lille setning som bidrar til å skape et get-down-to-business-grunnlag. Dette skaper stor forventning. Og blir denne tilfredstilt? Åh ja! Refrenget er et mektig klimaks, allerede ferdig utforsket, men allikevel 100% herlig, fengende og skikkelig dansbart.


Tekst matcher musikken perfekt. For dette her handler i grunnen om å danse rått, slå seg løs og å oppleve en eksklusiv euforisk følelse gjennom fri, skamløs bevegelse pumpet inn av en ubegrenset kilde av kraftig livsenergi. Liksom: Sånn er vi. Sånn gjør vi det. Og sånn elsker vi det!




Gøyeste verslinje:

"Drinks on me, sex is free tonight!"



Sterkeste hook:


Riiiders ooof the night!


Beste øyeblikk:


Må nok velge introen. Den girer meg opp.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar