tirsdag 20. juli 2010

Being dumb! Dumb-di-dumb!



Wow! Jeg må bare vise dere denne her! En låt jeg fant for bare rundt en time siden, men som absolutt har gjort godt nok inntrykk til at jeg føler jeg må vise den frem. Den ble lagt ut på youtube den 14 juni, og har siden da kun fått rundt 2 585 views! Det tror jeg rett og slett at skyldes markedsføring av låta og henne som artist; det er jo fortsatt tidlig i prosessen, og hun har absolutt potensial til å toppe flere hitlister med hennes nåværende materiale! I hvert fall med denne låta her :)

Mary N’diaye (nei, jeg vet ikke helt hvordan man uttaler det siste der) har røtter fra Gambia og Senegal, men ble både født og oppvokst i Sverige. Hun har arbeidet med musikk en stund, og ga ut sin første singel for rundt 3 år siden. Jeg har også funnet ut at hun skriver låter for andre artister. Dette er i hvert fall et godt utgangspunkt for å gjøre akkurat som Mary gjør nå. Å opparbeide seg en større musikkarriere.

På MySpace siden hennes står det skrevet at musikkstilen hennes er inspirert av afrikanske og karibiske rytmer, så vel som skandinavisk dance og pop. Videre sier de at hun har funnet seg en plass innenfor mixen av både afro beats og euro dance. Jeg tror begge beskrivelser passer ganske godt. Låta Dumb dumb er litt sånn groovy og løssluppen, men også fast, strukturert og catchy. Veldig catchy. Veldig, veldig catchy.

Vokalen og tonefallet hennes har litt stereotypisk afrikansk flyt og karisma i seg, og dette bidrar til å forsterke originaliteten ved låta. Bildekvaliteten for musikkvideoen er god. Ganske sterk og klar, som gjør det enda mer behagelig å se på. Her er det også ganske mange forskjellige scener/settinger hvor Mary får vist frem sitt ekte artistiske jeg. Personlig syns jeg at det meste passer inn i videoen og at nesten alt komplimenterer låta ganske godt. Både i forhold til rytme og energi, men også sett opp mot stil, stemning og tekst. Dette er jo rett og slett stilig! Dansingen er også kul! Så selvsikkert og fritt. Passende, rytmisk og fresht.






- Kul klesstil har hun og!



Gøyeste verslinje:

"I'm doing me I don't care about the rest.."


Sterkeste hook:

"Being Dumb! Dumb-di-dumb-dumb! Being dumb.. dumb-di-dumb-dumb!"


Beste øyeblikk:

Din første dumb-sekvens. Da vet du hva den har.. and you like it!








Liker du ikke denne låta altså? Then you’re just being dumb, dumb-di-dumb-dumb!

Hahe, neida ;D

Stem ihvertfall gjerne på den stemmegreia under her, og si din mening om låten! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar